Syngenta este o companie internațională de vârf, cu peste 28.000 de angajați în mai mult de 90 de țări, cu toții dedicați scopului nostru de a Elibera potențialul plantelor. Prin cercetare, o prezență globală și angajament față de partenerii noștri, contribuim la creșterea productivității culturilor, protecția mediului înconjurător, a sănătății populației și calității vieții.
Syngenta este un lider mondial în agricultură, orientat spre dezvoltarea durabilă a agriculturii globale. Syngenta oferă soluţii adaptate nevoilor clientului care integrează şi leagă oamenii, agricultura şi tehnologia.
Syngenta astăzi este o companie tânăra ȋnsă, are o istorie de peste 250 de ani atunci când au fost fondate companiile Geigy, Sandoz şi Ciba. Suntem mândri de această tradiție şi lungul drum parcurs pentru a ajunge astăzi lider pe piața mondială ȋn agribusiness.
Povestea Syngenta ȋncepe ȋn anul 1970 când cele doua companii fondatoare, Ciba şi Geigy au fuzionat şi au format Ciba-Geigy. Ȋn anul 1996, Ciba şi Sandoz au fuzionat şi format compania Novartis, aceasta reprezentând, la acea dată, cea mai mare fuziune a unor companii din istorie.
Syngenta a luat naştere pe 13 noiembrie 2000, când Novartis şi AstraZeneca (o companie cu origine suedeză şi respectiv, engleză) şi-au fuzionat diviziile de agricultură pentru a forma prima companie globală, dedicată exclusiv agribusinssului. Compania Syngenta este listată pe bursa de la Zurich şi NewYork.
Ȋn prezent, compania rezultată din doua companii, fiecare cu tradiții diferite, are propria ei personalitate. Numele de Syngenta ȋşi are radăciniile ȋn două cuvinte: termenul ȋn limba greacă “syn”, ce semnifică sinergie şi sinteză, integrare şi consolidarea puteriilor şi respectiv, termenul ȋn limba latină “gens” ce face referire la umanitate şi indivizi. Astfel Syngenta ȋnseamnă “unirea oamenilor”.
Trecând ȋn revistă principalele evenimente din istoria companiei, aceasta ȋn anul 2002 a publicat harta genomnului la orez.
Ȋn anul 2006, Syngenta a fost inclusă pentru prima dată ȋn lista şi clasamentul Dow Jones Sustainability Index care se bazează pe analiza performanței economice, de mediu şi socială şi care evaluează indicatori ce se referă la guvernanța corporativă, managementul riscului, strategia de mediu, managementul sistemelor, standardele privind furnizorii şi practicile privind munca.
Ȋn anul 2008, Syngenta şi-a lansat noul brand şi identitate vizuală şi ȋşi prezintă scopul de a „Elibera potențialul plantelor”.
Ȋn 2010, compania Syngenta ȋşi ȋncheie cel mai mare program de investiții, de 600 milioane de dolari, pentru producerea de produse de protecția plantelor.
Ȋn anul 2012, compania ȋşi ȋncheie exercițiul de integrare a celor două business-uri principale – semințe şi protecția plantelor, unind echipele comerciale din toate teritoriile, oferind producatorilor agricoli soluții integrate genetice şi de protecție a culturilor.
Ȋn prezent, la nivel global, compania are 28.000 de angajați şi operează ȋn peste 90 de țări.
Ȋn Romania, Syngenta şi-a deschis porțiile ȋn anul 2002, iar astăzi aici lucrează o echipa de 90 de oameni dedicați toți scopului nostru de a „Elibera potențialul plantelor” oferind soluții care integrează şi leagă oamenii, agricultura, tehnologia, punând ȋn centrul atenției nevoile fermierului.
În întreaga lume, şi în România specialiștii Syngenta fac cercetări pe o gamă largă de culturi, în condițiile locale, împărtășind experiența lor la nivel global. 5000 de angajați sunt implicaţi direct, la nivel global, în cercetare pentru a aduce pe piaţă cele mai noi si sigure produse.
Syngenta comercializează două tipuri principale de produse: semințe și produse de protecția plantelor. Acestea sprijină fermierii la nivel mondial în creșterea cantității și calității recoltelor lor. Vânzările grupului Syngenta în anul 2013 au fost de 14.7 miliarde de dolari la nivel de grup.